آموزشی

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

ممکن است قصد راه اندازی فست فودی یا پیتزا فروشی را داشته باشید و ندانید که چه ابزار هایی مورد نیاز شماست. یا ممکن است صرفا جهت تحقیق به دنبال این موضوع باشید. در این مقاله با تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی آشنا می شویم. تا انتها همراه آشپزآلات باشید.

پیتزا از اساسی ترین غذاهای فست فودی های سراسر دنیاست و کمتر کسی پیدا می شود که پیتزا را دوست نداشته باشد. پیتزا معمولا از مواد غذایی همچون سوسیس، کالباس، خمیر، پنیر، فلفل دلمه ای، قارچ و … تهیه می شود. پیتزا که برای اولین بار در ایتالیا تولید شد چندین نوع دارد که همه آن ها تنها در مواد غذایی تشکیل دهنده آن تفاوت دارند؛ نه در تجهیزات.

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

فر پیتزا

فر پیتزا امروزه یکی از پرکاربردترین وسیله برای پخت انواع غذای فست فود از جمله پیتزا می باشد. امروزه انواع فر پیتزا از برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه شده است. این وسیله یکی از تجهیزات اصلی برای پخت غذاهای فست فود است به همین دلیل در منزل و رستوران ها کاربرد فراوان دارد.

فر های پیتزا دو نوع دارند که عبارتند از فر ریلی و فر صندوقی. فر ریلی از دهانه ورودی پیتزا را تحویل گرفته و از دهانه خروجی تحویل می دهد. فر صندوقی هم شبیه صندوق انتهایش بسته است و فقط از طریق درب امکان برداشتن و گذاشتن پیتزا داخل فر را فراهم می کند.

فرریلی پیتزا 70

جهت اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را بخوانید : راهنمای خرید فر پیتزا

دستگاه خمیر پهن کن

شما می توانید با استفاده از دستگاه خمیر پهن کن پیتزا از مزایای منحصر به فرد آن بهره مند گردید. از جمله این مزیت ها می توان به ارتقاء راندمان کاری خود در رستوران و فست فود خویش اشاره کرد که تنها با این دستگاه می توان کار چندین نیروی انسانی را در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت ارائه کرد. وجود این دستگاه اجباری نیست اما میتواند کمک بسیاری در تسریع کار شما کند.

ذکر این مسئله است که دستگاه مذکور با قابلیت هایی که در درون خود نهفته دارد، پیتزاهایی هم اندازه و هم قطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ضمن اینکه با استفاده از خمیر پهن کن پیتزا هیچ گونه برجستگی در خمیر تولید شده برخلاف نمونه طبخ دستی پیتزا به وجود نخواهد آمد و در نهایت کیفیت پیتزای آماده شده با استفاده از دستگاه بسیار چشمگیر و منحصر به فرد خواهد بود.

خمیرپهن کن پیتزا ایرانی

توضیح اینکه پهن کردن خمیر پیتزا به شکل دستی و بدون استفاده از دستگاه مذکور از جمله سخت ترین مراحل طبخ پیتزا به شمار می آید که تولید و عرضه این دستگاه در بازار کار افراد را بسیار ساده تر نموده است تا با استفاده از آن بتوان پیتزاهای با کیفیت تری را طبخ نموده و در اختیار مشتری قرار داد.

همچنین ببینید : قیمت و مشخصات خمیرپهن کن پیتزا

پیتزا بر هلالی

همانطور که از نامش پیداست در فست فودی ها برای برش دادن پیتزا ها بعد از پخت، حین تحویل به مشتری انجام می شود. این ابزار در برش پیتزا و سرعت عمل و در نهایت رضایت مشتری تاثیر بسزایی دارد که می توانید با استفاده از پیتزابر، مزیت های آن را برای خودتان فراهم کنید.

پیتزا بر هلالی آشپزآلات

همچنین ببینید : قیمت و مشخصات پیتزا بر هلالی

ظرف پیتزا

از ظرف پیتزا جهت پخت پیتزا در فر استفاده شده و می توان از آن به عنوان قالب نیز استفاده کرد. این ظروف از جنس تفلن بوده و خمیر پیتزا طی تماس مستقیم به آن نمی چسبد و بعد از پخت به راحتی قابل جدا شدن است. این ابزار، ابزاری ضروری و مهم در پیتزا فروشی است.

پاروی پیتزا کفه

از این ابزار برای گذاشتن و برداشتن پیتزا از تنور استفاده می شود. به دلیل داغ بودن پیتزا و ضرف آن پس از حاضر شدن در تنور، بهتر است از این ابزار اسافده کنید.

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

همچنین ببینید : قیمت و مشخصات پاروی پیتزا کفه 33 سانتی

انبر پیتزا

از انبر پیتزا جهت برداشتن ظرف پیتزا از داخل فر استفاده می شود. ظروف پیتزا به دلیل داشتن جنس فلزی بعد از پخت بسیار داغ و غیر قابل لمس می باشد؛ به همین دلیل انبر پیتزا ابزاری بسیار کارآمد و ضروری در پیتزا فروشی ها است.

تاپینگ پیتزا

تاپینگ جهت سهولت در انجام تهیه انواع پیتزا و ساندویچ طراحی شده است.تاپینگ ها در ابعاد 120 سانتی(شش لگن) و 150 سانتی (هشت لگن) و 190 سانتی (ده لگن) ساخته میشود.لگن های تاپینگ از جنس استیل ضد زنگ و در سایز 1/3 میباشند.

در قسمت بالایی تاپینگ 8 لگن قرار دارد که برای نگهداری انواع مواد پیتزا و ساندویچ از قبیل گوجه، خیارشور، سالاد، ترشی و انواع موادی که به جهت حفظ تازگی نیاز به دمای پایین دارند وجود دارد،این 8 لگن به صورت شیبدار قرار دارد به این جهت که فردی که در پشت دستگاه قرار دارد به راحتی به لگن ها دسترسی داشته باشد.در قسمت بالای لگن ها یک پیشخوان قرار دارد و حد فاصل لگن ها با پیشخوان از شیشه اشتفاده شده است.

تجهیزات و ابزار های پیتزا فروشی

همچنین ببینید : قیمت و مشخصات تاپینگ 8 لگن + قیمت و مشخصات تاپینگ 10 لگن

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید وجود برخی از این ابزارها در پیتزافروشی ها یا فست فودی ها ضروری و برخی غیر ضروری اما کار راه انداز است. محصولات موجود در فروشگاه آشپزآلات را هم اکنون می توانید به صورت مستقیم و آنلاین خریداری کنید و در اسرع وقت در محل مورد نظر تحویل بگیرید. لطفا صفحه کاری اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *