مقالات مرتبط با اسپرسو سازها, آموزشی

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز | 0 تا 100

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

گاهی اوقات نوشیدن یک فنجان قهوه الی الخصوص اسپرسو می تواند تمامی خستگی یک روزی کاری را از بین ببرد. مخصوصا وقتی که در خانه کار برای انجام دادن دارید و نیازمند یک انرژی زا هستید. شاید خرید یک قهوه از کافی شاپ در راه منزل یا حتی قهوه دلیوری (بیرون بر) فکر خوبی باشد؛ اما برای چند روز متوالی هزینه بر خواهد بود. شما می توانید با خرید یک اسپرسو ساز این مشکل را حل کنید و هر وقت که خواستید اسپرسو خود را بنوشید. در این مقاله با نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید.

اسپرسو ساز چیست؟

اسپرسو ساز یکی از انواع لوازم کافی شاپ است که برای تهیه قهوه ی اسپرسو (Espresso) به کار می رود. اسپرسو یک نوع قهوه تقسیم ناپذیر و غلیظ است که با استفاده از فشار بالا و در زمان کوتاهی از دانه های قهوه به دست می آید. این نوشیدنی با طعم و عطر قوی و مخصوص خود، برای افرادی که از قهوه لذت می برند، بسیار محبوب است.

اسپرسو سازها از دستگاه هایی با قابلیت تولید فشار بالا برای تخلیه آب داغ از زیر دانه های قهوه استفاده می کنند تا اسپرسو را به دست آورند. این فشار بالا و زمان کوتاه تماس با دانه های قهوه، باعث استخراج ترکیبات اساسی و مخصوص اسپرسو می شود. این روش موجب تشکیل یک لایه کرم خامه ای که “کرما” نام دارد در بالای قهوه نیز می شود و این نشان دهنده کیفیت و کمیابی اسپرسو است.

اسپرسو سازها ممکن است دارای انواع مختلفی از جمله دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک باشند. در دستگاه های اتوماتیک، فرآیند آسان تر و کمتر وقت بری برای تهیه اسپرسو و قهوه‌های مشتق شده مانند لاته و کاپوچینو وجود دارد. اسپرسو سازها در رستوران ها، کافه ها، هتل ها و حتی خانه ها استفاده می شوند و برای ایجاد تجربه ای خوشمزه و متفاوت از قهوه بسیار مهمند.

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

چه نوع قهوه هایی را می توان با اسپرسو درست کرد؟

اسپرسو که نوع غلیظی از قهوه است در بسیاری از انواع قهوه ها استفاده می شود که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می کنیم.

  • دوپیو یا دبل اسپرسو: این نوشیدی به مقدار دو شات اسپرسو است که دو برابر مقدار معمول اسپرسو می باشد و از لحاظ مزه تفاوت چندانی ندارد.
  • لاته یا لته: این نوشیدنی با ترکیب یک شات اسپرسو و مقدار مناسبی از شیر گرم تهیه می شود. همچنین می توانید با فوم شیر روی لته را تزئین کنید و به اصطلاح آرت بزنید.
  • کاپوچینو: کاپوچینو با ترکیب یک سوم اسپرسو، یک سوم شیر گرم و یک سوم کرما یا همان کرم خامه ای روی قهوه به دست می آید.
  • موکا: موکا ترکیبی از اسپرسو، شیر و شکلات است که طعم آن معمولا مقداری شیرین است.

این ها تنها تعدادی از نوشیدنی های تهیه شده با اسپرسو است که به دلیل پرداختن بیشتر به موضوع نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز بیشتر از این معرفی نمیکنیم.

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

نکات مهم خرید اسپرسو ساز

در هنگام خرید هر وسیله ای باید اطلاعات کاملی از کارایی ها، قابلیت ها و دیگر نکات مهم آن را داشته باشیم تا از خرید خود راضی بوده و با استفاده از آن لذت ببریم. اسپرسو ساز ها هم از این مورد مستثنی نیستند.

نوع اسپرسو ساز

همانطور که در بالاتر گفته شد اسپرسو ساز ها در سه نوع دستی، نیمه اتومات و اتومات تولید و عرضه می گردد. با اسپرسو ساز دستی مرحله عصاره گیری به صورت دستی انجام می شود و تمامی مراحل را باید خودتان انجام دهید که به این اسپرسو ساز ها، اسپرسو ساز اهرمی نیز گفته می شود.


مشاهده انواع اسپرسو ساز


نوع دیگر اسپرسو ساز که نیمه اتومات می باشد که پر طرفدارترین نوع اسپرسو ساز است. مراحل آماده سازی قهوه و دسته گروپ توسط خودتان انجام می شود. وقتی قهوه را در دسته گروپ تمپ کنید، آن را در جایگاه قرار دهید و دستگاه را روشن کنید، دستگاه شروع به آماده شدن و عصاره گیری می کند. در این زمان باید زمان عصاره گیری دستگاه را خودتان کنترل کنید و دستگاه را زیر نظر داشته باشید. پس از ریخته شدن در فنجان، می توانید عمل آرت را انجام دهید. این نوع دستگاه ها برای کسانی که به کار باریستایی علاقه مند هستند مناسب است.

دیگر نوع اسپرسو ساز، اسپرسو ساز اتومات است که دیگر نیازی به تحت کنترل داشتن دستگاه نیست و می توانید به کار های دیگر خود برسید تا دستگاه عمل عصاره گیری را در زمان تعیین شده توسط خودتان انجام دهد. این تفاوت بین دو دستگاه اتومات و نیمه اتومات می باشد.

دستگاه اسپرسوساز نوا 128-1

ظرفیت مخزن

نکته دیگر ظرفیت مخزن آب دستگاه می باشد که به مقدار مصرف و محل مورد نیاز شما بستگی دارد. هر چه مقدار استفاده تان بیشتر باشد نیاز به ظرفیت مخزن بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال در کافی شاپ یا محل کار حتما باید ظرفیت بالا بگیرید تا آمادگی پذیرایی را داشته باشید. اما در مصارف خانگی نیازی به ظرفی بالاتر نخواهید داشت.

فشار بخار

از دیگر نکات و قابلیت های مهم یک دستگاه اسپرسو ساز مقدار فشار بخار آن است. هر چه میزان فشار بخار بیشتر باشد،عصاره گیری قهوه بهتر و با کیفیت تر انجام می شود. فشار بخار باعث خروج آسان تر و راحت تر دانه های قهوه می شود و همچنین کرم خامه ای بالای قهوه را تشکیل می دهد. این مقدار در دستگاه های اتومات و نیمه اتومات خودکار تنظیم می شود اما در دستگاه های دستی توسط شما تنظیم خواهد شد. مقدار فشار بخار بر روی جعبه دستگاه نوشته شده است که می توانید درباره آن بیشتر مشورت بگیرید.

سایز دسته گروپ

سایز دسته گروپ اسپرسو ساز خانگی 51 میلی متر و دسته گروپ نیمه صنعتی و صنعتی 58 میلی متر می باشد. از لحاظ مقدار قهوه داخل بسکت با دستگاه های صنعتی برابری می کند. همچنین به علت داشتن بسکت تحت فشار در عصاره گیری عملکرد بهتری نسبت به دستگاه های خانگی دارند.

جنس بدنه

معمولا جنس بدنه اسپرسو ساز ها از پلاستیک و استیل می باشد. طبیعتا هر چه جنس بدنه قوی تر و محکم تر باشد، مزیت برتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد.

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

نکات کلیدی خرید اسپرسو ساز

اقلام همراه

دستگاه های اسپرسو ساز معمولا دارای اقلام همراه مانند پیمانه قهوه، بسکت سینگ و دبل، دسته گروپ، تمپر و … می باشد. ممکن است در بسته بندی هر دستگاه اقلام کمتر یا بیشتر باشد که با دقت به اطلاعات درج شده روی جعبه می توان از اقلام موجود با خبر شد.

خرید اسپرسو ساز با قیمت مناسب

هم اکنون آشپزآلات به عنوان یک سایت فروشگاهی اینترنتی که در زمینه فروش لوازم آشپزخانه صنعتی و فست فودی فعال است، انواع لوازم کافی شاپ را با قیمت و کیفیت مناسب به فروش می رساند. هم اکنون با مراجعه به دسته بندی لوازم کافی شاپ / اسپرسو ساز، می توانید انواع اسپرسو ساز ها را مشاهده نمایید. پیشنهاد می کنیم دیگر وسایل ما را نیز مشاده کنید تا خریدی کامل تر را نیز تجربه کنید. با آشپز آلات در شبکه های اجتماعی نظیر آپارات، یوتیوب، اینستاگرام و توییتر همراه باشید تا از آخرین و جدید ترین محصولات ما با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *