آموزشی

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک؛ برای راه اندازی قهوه فروشی چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک

روز به روز در بین جامعه ما قهوه در حال جا افتادن است و طرفداران بیشتری پیدا میکند. تا آن جا که مغازه های قهوه فروشی یا کافی شاپ کوچک روز به روز در حال افزایش است و این کار تبدیل به کسب و کاری پر درآمد تبدیل شده است. ممکن است شما هم تمایل به ایجاد کافی شاپ کوچک و کسب درآمد پیدا کرده باشید. در این مقاله به تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک پرداختیم. تا انتهای مقاله با آشپزآلات همراه باشید.

قهوه؛ نوشیدنی پرطرفدار

امروزه طرفداران قهوه روزانه در حال افزایش هستند و قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها به حساب می‌رود همچنین قهوه به دلیل داشتن کافئین کافئین در بین ورزشکاران ورزشکاران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل قهوه یک تجارت پر سود و پردرآمد محسوب می‌شود‌ و داشتن یک قهوه فروشی و یا یک کافی شاپ میتواند آینده ی روشنی را داشته باشد.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک

اما اگر به میزان کافی جهت راه اندازی یک کافی شاپ بزرگ و کامل بودجه ندارید میتوانید به فکر یک کافه کوچکتر باشید، در تمام مراکز خرید و فروشگاه ها و نمایشگاه ها و اماکن عمومی میتوان یک کافه کوچک راه اندازی کرد که بتوان با کمترین مکان، بیشترین بهره را برد.

برای انجام این کار ما به تجهیزاتی نیاز داریم که در ادامه به جزجز آن میپردازیم.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک

دستگاه آسیاب قهوه

اگر از آسیاب قهوه قرار است استفاده کنید میتوانید از دستگاه های نیمه صنعتی استفاده کنید که قیمت مناسب تری دارند (از پودر آسیاب شده آماده نیز میتوان استفاده کرد اما اگر قهوه همان لحظه آسیاب شود عطر و طعم بسیار متفاوت تری دارد و تازه تر خواهد بود) پس سعی کنید با کمترین امکانات قهوه خوش طعمی را به مشتریان خود ارائه دهید. مطمئنا طعم و عطر قهوه شما در نظر مشتری مهم خواهد بود. از این فرصت می توانید به خوبی استفاده کنید.

دستگاه اسپرسو ساز

در انتخاب دستگاه اسپرسو ساز دقت فرمایید، میتوانید از دستگاه های نیمه صنعتی استفاده کرد اما نه از هر دستگاهی، زیرا اگر بعدا دچار مشکل شود، قطعات دستگاه در بازار موجود باشد و تعمیرکار دستگاه وجود داشته باشد. موارد نگهداری از دستگاه را به خوبی مطالعه و رعایت کنید که دستگاه شما به مرور ضعیف نشود که در عصاره گیری به مشکل برخورد کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز + فیلم آموزشی

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ کوچک

یخچال

داشتن یک یخچال تقریباً واجب است، میتوانید از یخچال های نوشابه برای نگهداری نوشیدنی های سرد و نگهداری کیک های برش خورده بسته بندی شده استفاده کنید.

اجاق گاز

اگر قهوه ترک هم میخواهید در لیست فروش خود قرار دهید باید در فکر خرید یک اجاق گاز کوچک هم باشید.
اگر قصد فروش قهوه به صورت پودری را هم دارید میتوانید یک دستگاه فله زن هم تهیه کنید( توجه داشته باشید از دستگاه های فله زن رومیزی برای قهوه ترک استفاده نکنید و اگر قهوه ترک به صورت فله برای فروش دارید از آسیاب های ایستاده ایرانی استفاده کنید)

سماور برقی

برای نوشیدنی هایی که نیاز به آب جوش دارند از یک سماور برقی کوچک ( مثال ۱۵ لیتری) صنعتی استفاده کنید.
در این مقاله به صورت اختصاصی به تجهیزات درشت یک کافی شاپ کوچک اشاره شد، اما تجهیزات خرده نیز هم مانند فنجان، فرنچ پرس (جهت دمنوش ها و قهوه فرانسه)، پیچر، ناک باکس، و… مورد نیاز است که باید خریداری شود.

پیچر

پیچر یکی از ابزار های مورد استفاده در کافی شاپ ها است که برای تزئین و یا به اصطلاح آرت زدن بر روی قهوه استفاده می شود. پیچر ها در اندازه ها مختلف تولید و عرضه می گردند که می توانید بسته به نیاز خود، اندازه دلخواهتان را انتخاب و خرید نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع برای راه اندازی قهوه فروشی چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟ پرداختیم و سعی داشتیم تا به صورت خلاصه از مهم ترین وسایل یک کافی شاپ کوچک لیستی تهیه کرده باشیم تا هزینه اضافی ای را پرداخت نکنید. اگر تمایل داشتید می توانید دستگاه های دیگر را نیز تهیه کنید که می توانید لیست کامل تر آن را در مقاله راهنمای راه اندازی کافی شاپ کامل و مجهز را مطالعه و بررسی بفرمایید.

اگر سوال یا پیشنهادی داشتید می توانید از طریق نظرات با ما در تماس باشید و یا از طریق دایرکت پیج اینستاگرام ما به ما پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *