آموزشی

معرفی انواع شیکر

معرفی انواع شیکر

شیکر یکی مهمترین و کار آمدترین از لوازم کافی شاپ ها و برخی بستنی فروشی ها و حتی خانه هاست که به کمک آن مواد ترکیب شده در یک لیوان یا ظرف را با تکان دادن مخلوط می کنند. در این مقاله میخواهیم با معرفی انواع شیکر بپردازیم. اگر شما هم به وسایل کافی شاپی علاقه مند هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در بین مقاله نمونه ای از محصولات موجود در سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

شیکر چیست؟

شیکر (تکان دهنده) نام ظرف یا دستگاهی است که مواد غذایی که میخواهید با هم ترکیب شوند را داخل ظرف بریزید تا با تکان ترکیب شوند. از شیکر ها در کافی شاپ ها یا بستنی فروشی ها بیشتر برای ترکیب مواد غذایی مثل بستنی، آبمیوه و … استفاده می شود. همچنین از شیکر برای تهیه انواع میلک شیک که جهت مخلوط و رقیق کردن بستنی استفاده می شود. در آبمیوه فروشی یا کافی شاپ هم برای تهیه اسموتی و دیگر نوشیدنی ها کاربرد بسیاری دارد.

پس شیکر دستی با شیکر برقی در کارکرد و تهیه خوراکی نهایی تفاوت دارند. در ادامه به انواع شیکر و معرفی آن ها پرداختیم.

معرفی انواع شیکر

شیکر تک لیوان

انواع شیکر و معرفی آن ها

شیکر ها به دو نوع دستی و برقی تقسیم می شوند.

شیکر دستی

از شیکر دستی برای آبمیوه ها و تهیه اسموتی استفاده می شود. در کافی شاپ ها حتما از این وسیله ها چندین مدل وجود دارد. این وسیله در اندازه های مختلف تولید و عرضه می شود. شیکر دستی از جنس استیل نگیر یا زد زنگ بوده و از 2 و برخی از 4 بخش تشکیل می شود. دو بخش اصلی آن که همه شیکر ها دارند ظرف بالایی و پایینی است. این دو به داخل هم رفته و چفت می شوند تا بتوان به راحتی عمل شیک را انجام داد.

برخی از شیکر های دستی که 4 قسمت دارند علاوه بر ظرف بالایی و پاییتی دارای دو بخش توری و درب توری هستند که از این توری برای خارج کردن آب از شیکر بدون ترکیبات قبلی در نظر گرفته شده است. به عنوان مقال اگر داخل ظرف شیکرتان یخ یا هر شی دیگری ریختید و نمیخواهید در لیوان بیفتد می توانید مواد غذایی را ار قیمت توری یا صافی مواد را به داخل لیوان بریزید.


پیشنهاد آشپزآلات : شیکر ۵۰۰ میل استیل

معرفی انواع شیکر

شیکر دستی


شیکر برقی

شیکر برقی دارای قدرت بیشتری بوده و می تواند بستنی را آب کرده و با میوه و مواد خوراکی دیگر که در تهیه میلک شیک از آن ها استفاده می شود، ترکیب کند. دستگاه های برقی بیشتر در کافی شاپ ها استفاده می شود نه برای مصارف خانگی. این شکر دارای یک همزن است که باید لیوان را در جای مخصوص قرار دهیم تا همزن در داخل لیوان قرار گیرد.

معمولا این دستگاه ها دارای سنسور میباشد، زمانی که لیوان را در قسمت مشخصه قرار دهیم دستگاه شروع به کار میکند و زمانی که لیوان را جداکنیم دستگاه خاموش میشود. همچنین برخی از این دستگاه ها دارای یک فیوز حرارتی است که از آسیب رسیدن به موتور دستگاه حین نوسانات برق جلوگیری می‌کند.

شیکر های برقی معمولا در سه مدل شیکر برقی تک لیوان ، شیکر برقی دولیوان و شیکر برقی سه لیوان تولید می شوند. معمولا در جزئیات تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و فقط در تعداد لیوان آن ها تفاوت وجود دارد. شیکر تک لیوان Best یکی از نمونه های شیکر تک لیوان است که در سایت آشپزآلات جهت فروش قرار دارد.

همچنین اگر قصد خرید شیکر دو لیوانه دارید می توانید از مدل های زیر دیدن کنید.

پیشنهاد آشپزآلات : شیکر دو لیوان best + شیکر دو لیوان برقی دیاموند Diamond

 

معرفی انواع شیکر

شیکر دو لیوان

سخن پایانی

با توجه به راهنمایی های ارائه شده، شما می توانید شیکر مورد نیاز و مناسب خودتان را انتخاب کنید. اگر از مدل های ارائه شده خوشتان آمده می توانید در صفحه محصول مربوطه اقدام به ثبت سفارش، تکمیل اطلاعات و پرداخت سفارش خود را تکمیل کرده و دستگاه را برایتان ارسال کنید. لطفا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *