آموزشی, مقالات مرتبط با اسپرسو سازها, مقالات مرتبط با باربیکیو, مقالات مرتبط با ساندویچ ساز, مقالات مرتبط با سرخ کن‌ها, مقالات مرتبط با فر, مقالات مرتبط با گریل صنعتی, مقالات مرتبط با میزکار استیل

تاثیر لوازم خوب بر روی کیفیت خوراکی

تاثیر لوازم خوب بر روی کیفیت خوراکی

بسیاری از نکات بر روی نتیجه نهایی و همچنین روند انجام هر کاری تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی دارند. به عنوان مثال مواد اولیه و مورد نیاز، طرز انجام دادن کار، رعایت ترتیب خاص مراحل کاری، راحتی کارکنان و … در هر کاری باید خوب و درست باشند.

در زمینه آشپزی و کافی شاپ نیز همینطور است. مواد اولیه غذایی، لوازم آشپزخانه، راحتی پرسنل در انجام کار ها با وسایل و … از عوامل تاثیر گذار در نتیجه نهایی که غذا یا قهوه و هر خوراکی دیگری که هست می تواند باشد. در این مقاله به تاثیر لوازم خوب بر روی کیفیت خوراکی پرداختیم. با ما همراه باشید.

تاثیر لوازم خوب بر روی کیفیت خوراکی

طبیعتا هرچه کیفیت لوازم بالاتر باشد، کیفیت و طعم غذا نیز بالاتر می روند. اگر ظرف نگهداری غذا از جنس نامرغوبی باشد، احتمال بو گرفتن و فساد غذا بالا می رود. همچنین راحتی کار کردن با لوازم هم نکته بسیار مهمی است.

راهنمای راه اندازی فست فود

زیرا اگر لوازم راحتی ای نداشته باشند، باعث کند شدن سرعت تهیه و تحول غذا یا هر خوراکی دیگر می شود. همچنین این موضوع می تواند باعث خستگی و کسلی کارکنان و پرسنل رستوران یا کافی شاپ نیز بشود. در ادامه با جزئیات بیشتر در خدمت شما هستیم.

باربیکیو

باربیکیو

لوازم آشپزخانه صنعتی

لوازم آشپزخانه صنعتی بر روی غذاها و سفارشات مشتریان بسیار تاثیر گذار است. لوازم آشپزی نظیر اجاق گاز، باربیکیو، حتی میزکار و … که از ابزار های مهم آشپزخانه هستند باید از متریال خوب و با ظاهر و اندازه مناسبی باشند. اجاق گاز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا بتواند شعله های آتش را به خوبی پخش کند و باعث پخت به موقع و درست غذا بشود.

میزکار استیل بهترین و بهداشتی ترین نوع میز است که به راحتی تمیز می شود و کیفیت خوبی هم نسبت به میز آلومینیومی دارد. همچنین اگر باربیکیو استاندارد و با کیفیت نباشد ممکن است باعث خامی یا سوختگی زود هنگام غذا شود. پس بهتر است در هنگام خرید هر کدام دقت لازم را داشته باشید.

استفاده از ظروف ضد زنگ، مقاوم در برابر حرارت، روکش تفلون و ضد چسب از دیگر نکات مهم در انتخاب ظروف و قابلمه است.

لوازم کافی شاپ و بستنی فروشی

وقتی مردم به کافی شاپ می آیند تا قهوه بنوشند حتما انتظار قهوه ای خوب و درست را دارند. مخصوصا خیلی ها در کیفیت و طعم قهوه بسیار حساس و دقیق هستند. دستگاه های اسپرسو ساز به عنوان یکی از لوازم کافی شاپ اگر کیفیت و دقت لازمه را نداشته باشند ممکن است قهوه اسپرسو نامناسبی را تحویل دهند که در این صورت مشتری حساس دیگر به کافی شاپ شما مراجعه نخواهد کرد.

درباره کیفیت و کارایی آسیاب قهوه باید به آسیاب کردن قهوه به اندازه دلخواه اشاره کرد. اندازه درجه آسیاب قهوه یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین نکات بر روی طعم و بوی قهوه است. قهوه هر چه ریز تر باشد، تلخ تر خواهد بود.

اسپرسو ساز

درباره بستنی فروشی ها می توان به کیفیت یخچال ها و بن ماری ها اشاره کرد. بن ماری جنس استیل مقاومت بیشتری در برابر سرما و گرما دارد. همچنین از لحاظ بهداشتی بهتر از جنس های دیگر است. زیرا در صورت کثیف شدن به راحتی پاک و تمیز می شود.

یخچال ها هم باید از استاندارد مصرف مناسب برخوردار باشد تا از مصرف زیاد برق جلوگیری کند و در حین مصرف مناسب خنکی مناسبی را هم فراهم کند. از نظر سرمایشی هم به خوبی کار کند تا بستنی ها در معرض هوای گرم و فاسد شدن قرار نگیرند.

همچنین آبمیوه گیری ها و مخلوط کن صنعتی ها نیز بسیار مهم هستند. به عنوان مثال در دستگاه آب میوه گیری هر چه دقت دستگاه بالاتر باشد، در آب هویج تفاله هویج کمتر و کمتر خواهد بود. مخلوط کن ها هم در مخلوط کردن شیر و موز و هر مواد دیگری نیز بسیار مهم هستند. وقتی تکه های موز ریز تر باشد، شیر موز گواراتر خواهد بود.

لوازم فست فود

در رستوران های فست فودی هم به همین قضیه برای لوازم فست فود است. لوازمی از قبیل سرخ کن صنعتی، دستگاه گریل، دیسپلی، گرم کن، ساندویچ میکر و … اگر کیفیت و امکانات لازم را نداشته باشد میتوانند باعث بو گرفتی، سوختگی، فساد و … مواد خوراکی شوند.

اگر سرعت ریل فر با میزان آتش هماهنگ نباشد موجب سوختگی پیتزا و ضرر و زیان به رستوران می شود.

راهنمای خرید فر پیتزا

تاثیر لوازم با امکانات بیشتر

وقتی که گاز یا سرخ کن صنعتی از امکانات بیشتری نظیر فندک، ترموستات، فیوز، میکروسوییچ و غیره باشد می تواند به شما در انجام شدن مراحل تهیه و پخت غذا کمک بسیار زیادی کند. فندک کمک می کند تا نیازی به کبریت نداشته باشیم و راحت با دکمه گاز را روشن کنیم. ترموستات نیز کمک می کند تا دمای دستگاه و مواد غذایی در محدوده تعیین شده باشد و درجه شعله را کنترل کند.

فیوز از آسیب رسیدن به دستگاه های برقی در حین نوسانات برق جلوگیری می کند و میکروسوییچ هم وظیفه خاموش کردن برخی از دستگاه ها بعد از برداشته شدن سبد یا مخزن را بر عهده دارد.

یکی از نکات مهمی که رعایت آن خطراتی را کاهش می دهد، مجهز بودن بدنه آلومینیومی یا آهنی لوازم و وسایل به پشم شیشه است تا گرما و داغی محیط داخلی به بیرون و به سمت مشتریان منتقل نشده و بدنه خیلی داغ و سوزاننده نشود. پس اگر می توانید با هزینه کمی بیشتر همچین امکاناتی را داشته باشید چرا این کار را نکنید؟

تاثیر لوازم خوب بر روی کیفیت خوراکی

میکروسوییچ

نتیجه گیری

پس بهتره که نکاتی را که در بالا ذکر شد را هنگام خرید رعایت کنید تا از خرید تجربه خوبی را کیب کنید و از خرید خود راضی باشید. آشپزآلات در تلاش است تا از لوازم آشپزآلات در سایت رونمایی کند. اگر قصد خرید داشتید می توانید محصولات موجود را همین حالا با تکمیل اطلاعات تماس خود و پرداخت هزینه سفارش دهید.  جهت اطلاع از محصولات جدید پیج اینستاگرام ما را هم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *