آموزشی

نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی

نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی

سرخ کن یکی از ابزار های کمکی و ضروری است که وجودشان در آشپزخانه های صنعتی مهم است. ممکن است قصد خرید سرخ کن صنعتی داشته باشید اما اطلاعات زیادی درباره دستگاه، قابلیت ها و امکانات آن ندارید. در این مقاله به موضوع ” نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی ” پرداختیم. این مقاله مناسب شما خواهد بودو پس بهتر است تا انتهای این مفاله را با دقت مطالعه نمایید.

سرخ کن صنعتی

سرخ کن صنعتی یکی از ابزار ها و لوازم های مهم در فست فودی ها و رستوران ها است که از آن برای سرخ کردن انواع مواد غذایی استفاده می شود. در فست فودی ها برای سرخ کردن غذاهایی نظیر سیب زمینی، سوسیس، هات داگ، فلافل و … استفاده می شود. سرخ کن ها در انواع، ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید و عرضه می گردد.

سرخ کن های صنعتی به دو صورت وجود دارند. سرخ کن برقی و سرخ کن گازی که هر کدام در نهایت یک کار که عمل سرخ کردن است را انجام می دهد. اما علت ساخت و تولید این دستگاه در دو نوع باز گذاشتن دست شما برای استفاده از این دستگاه است. به عنوان مثال ممکن است برای شما مصرف گاز به صرفه تر از مصرف برق باشد و یا بالعکس. یا ممکن است رستوران شما برای سرخ کن گازی لوله گاز اضافی نداشته باشد و نتوانید از گاز استفاده کنید.

سرخ کن صنعتی

نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی

در خرید هر وسیله و هر چیزی که نیاز داریم باید اطلاعات کافی را داشته باشیم تا بهترین گزینه را در نهایت انتخاب کنیم. این ویژگی ها هستند که به ما کمک می کنند تا از خریدمان راضی باشیم. در ادامه به نکات خرید سرخ کن صنعتی می پردازیم.

ظرفیت و ابعاد

اولین نکته ای که در انتخاب سرخ کن صنعتی باید مورد توجه قرار دهید، ظرفیت آن است. بسته به میزان تقاضا و حجم پخت در محیط خود، باید سرخ کنی با ظرفیت مناسب انتخاب کنید. همچنین، ابعاد فیزیکی سرخ کن نیز باید با فضای موجود در آشپزخانه یا کارخانه شما سازگاری داشته باشد. در آشپزآلات سرخ کن با ابعاد مختلف قرار دارد که می توانید با مرجعه به لینک زیر انواع آن ها را مشاهده نمایید.

انواع سرخ کن صنعتی

نوع انرژی مورد استفاده

همانطور که گفته شد؛ سرخ کن های صنعتی در دو نوع گازی و برقی تولید می شوند. اینکه شما کدام نوع را می خواهید یا مناسب شماست، موضوعی است که به خودتان بستگی دارد. انتخاب نوع انرژی مورد نیاز باید با توجه به شرایط محیطی و همچنین هزینه های انرژی در نظر گرفته شود. پایین لینک مربوط به هر کدام را قرار دادیم که با کلیک بر روی هر کدام می توانید محصولات مربوط به هر کدام را مشاهده کنید.

سرخ کن گازی \|/ سرخ کن برقی

سرخ کن گازی

مشخصات فنی و عملکرد

مشخصات فنی مانند دمای قابل تنظیم، سیستم کنترل، سرعت پخت و زمان های پخت مختلف بسیار مهم هستند. حتما اطمینان حاصل کنید که سرخ کن انتخابی توانایی تنظیم دما و زمان پخت دقیق را دارد. این گزینه ها می تواند در آشپزی و آماده کردن بهتر غذاها و در نهایت جلب رضایت مشتری تاثیر بسیاری بگذارد.

تعداد لگن ها

سرخ کن ها معمولا در دو مدل تک لگن و دو لگنه تولید و عرضه می گردند. وقتی تعداد لگن ها بیشتر باشد، امکان سرخ کردن مواد غذایی بیشتر و همچنین سرخ کردن چند مواد غذایی به صورت همزمان را به ما می دهد. پس این موضوع در سرعت عمل ما تاثیرگذار می باشد. یک نکته بسیار مهمی که لگن های سرخ کن می تواند داشته باشد، قابلیت جداسازی لگن یا شیر تخلیه روغن است. شیر تخلیه در سرخ کن هایی به کار می روند که لگن آن ها قابلیت جداسازی نداشته و برای تخلیه روغن آن از شیر تخلیه استفاده می شود.

جنس ساختار و مواد استفاده شده

ساختار سرخ کن باید از جنس مقاومی باشد تا در مقابل حرارت و فشارهای طولانی مدت ایستادگی کند. این مهم در کیفیت غذا نیز می تواند تاثیر گذار باشد. همچنین، بهتر است از سرخ کن هایی با قطعات قابل تعویض استفاده کنید تا در صورت لزوم تعمیرات آسان تری انجام شود.

نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی

نکات مهم و ضروری در خرید سرخ کن صنعتی

بهداشت و تمیزکاری

در محیط های صنعتی، بهداشت و تمیزکاری از اهمیت بالایی برخوردار است. سرخ کن ها باید قابلیت تمیزکاری آسان و کارآمد را داشته باشند تا از نظر بهداشتی مشکلی ایجاد نشود. جداسازی لگن ها یا شیر تخلیه نیز می تواند بر این موضوع تاثیر مستقیمی داشته باشد.

قابلیت‌های اضافی

بعضی از سرخ کن های صنعتی دارای قابلیت های اضافی مانند سیستم های فیلتراسیون هوا، تایمر های هوشمند، ترموستات و … هستند. برخی دستگاه ها ممکن است قابلیت های کمتر، بیشتر و یا برخی از این ویژگی ها را داشته باشد. این قابلیت‌ها می‌توانند در بهبود عملکرد و کیفیت پخت تاثیرگذار باشند.

نتیجه گیری

انتخاب یک سرخ کن صنعتی با توجه به نکات مهم مذکور، به شما کمک می‌کند تا تجهیزات مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در نهایت، همه این تصمیمات به منظور بهبود کیفیت پخت و پز، افزایش بهره‌وری و ارتقاء بهداشت در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آشپزآلات به عنوان یک فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه صنعتی انواع لوازم ضروری را به فروش می رساند. می توانید از طریق دسته بندی ها در بالای صفحه محصولات مورد نظر خود را مشاهده کرده و اقدام به ثبت سفارش و اطلاعات تماس نمایید. ما در تلاشیم تا هر چه سریع تر سفارش شما را آماده و ارسال نماییم. ما در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، یوتیوب و توییتر فعالیت داریم. لطفا ما را دنبال کنید تا از تخفیف ها و محصولات جدید با خبر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *