آموزشی

نکات ضروری راه اندازی کترینگ

نکات ضروری راه اندازی کترینگ

با توجه به کمبود وقت و برای بسیاری از مردم (حتی زوجین) به دلیل شاغل بودن برخی امکان درست کردن غذا را ندارند و از رستوران ها و تهیه غذا، نهار یا شام می گیرند. همچنین برای مراسم ها، مهمانی ها و برنامه هایی که دارند خودشان آشپزی نمی کنند و از رستوران هم غذا نمی گیرند، بلکه از کترینگ ها غذا سفارش می دهند. با این اوضاع داشتن تهیه غذا یا کترینگ می تواند برای شما سود آور باشد و به این حوزه نیز علاقه مند باشید. در این مقاله به موضوع “نکات ضروری راه اندازی کترینگ” پرداختیم. تا انتها همراه آشپزآلات باشید.

نکات راه اندازی کترینگ

اول از همه لازم است درباره کترینگ ها بدانید:

کترینگ یا تهیه غذا چیست؟ تهیه غذا و کترینگ چه تفاوتی دارند؟

کترینگ و تهیه غذا محیط های آشپزخانه ای هستند که در آن جا عمل پخت و آماده سازی غذا انجام می شود. رستوران ها فضای پذیرایی و سرو غذا را برای مشتریان فراهم می کنند اما کترینگ و تهیه غذا ها معمولا این امکان را در اختیار مشتریان قرار نمی دهند.

تا اینجای کار، تهیه غذا و کترینگ شبیه به هم هستند و هر دو عملایات مشابهی دارند. اما تفاوت آن ها معمولا در مشتریان آن هاست. تهیه غذا ها امکان پذیرش مشتریان خرد و نهایتا یک مهمانی با تعداد کمی است اما کترینگ ها قابلیت آماده سازی غذا برای یک سازمان، اداره و یک سری مکان های پر تعداد را دارد.

غذاها را آماده می کنند و برای ساعت مقرر شده برایتان ارسال می کنند. کترینگ ها دارای دستگاه های با دقت بالایی هستند و نظارت زادی دارند که به دلیل داشتن تعداد سفارش زیاد کیفیت غذایشان افت نکند.

نکات ضروری راه اندازی کترینگ

اولویت های راه اندازی کترینگ

حتما اول هر کسب و کاری نیاز است که یکسری پیش بینی ها و حساب و کتاب هایی را داشته باشیم تا بتوانیم هزینه های راه اندازی کسب و کار و همچنین بازدهی آن را برآورد هزینه کنیم. با این کار می توانیم بسنجیم که آیا این کسب و کار منفعتی برای ما دارد یا خیر. برای این برآورد ها باید هزینه اجاره مکان، خرید دستگاه ها و لوازم های لازم، هزینه آشپز و پرسنل و … و همچنین دکور و تبلیغات را روی کاغذ بیاوریم.

یکی از لازمه های هر کسب و کاری بودن در محلی پر بازده است. تهیه غذا باید در محدوده های مجتمع های مسکونی و یا در محدوده بازاری باشد تا از استقبال زیادی بهره مند شوند. همچنین کترینگ ها باید در محلی که ادارات و سازمان های زیادی وجود دارند قرار داشته باشند.

نکته دیگر درباره مکان، داشتن فضای بزرگ است تا امکان پاکیزه و بهداشتی نگهداشتن محیط، چینش درست لوازم و راحتی پرسنل را به همراه داشته باشد. انتخاب پرسنل و آشپز های خوب هم از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر کیفیت و بهداشت و طعم غذای شما خوب نباشد، هیچ کار دیگری برای بهبود وضعیت کترینگ شما کارساز نخواهد بود. مشتری به محصول نهایی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر موارد می دهد.

پس در انتخاب سر آشپز، آشپز و پرسنل دقت داشته باشید. برخی از کترینگ ها پذیرایی در مجالس را هم قبول می کنند. اگر شما هم قصد چنین کاری دارید، باید پرسنل مخصوص پذیرایی و ظروف و وسایل و میز مخصوص سلف سرویس را تهیه کرده و در محل پذیرایی قرار دهید.

نکات ضروری راه اندازی کترینگ

پک و بسته بندی خوب و تبلیغات صحیح یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر بازدهی کسب و کار شماست. همانطور که گفته شد مشتری به محصول نهایی اهمیت بیشتری می دهد. پس هر چه بسته بندی شیک تر، تمیز تر و بهتر باشد، تبلیغاتی خوب و استقبال بیشتری خواهد شد.

لوازم و وسایل مورد نیاز کترینگ

  • اجاق گاز پلوپز و اجاق گاز چهار شعله فر دار : یکی از مهمترین لوازم اجاق گاز پلوپز است تا از آن برای پخت و دم کردن برنج استفاده کنید. اجاق گاز چهارشعله هم می تواند مناسب قابلمه های کوچک تر و همچنین خورشت ها باشد.
  • پاتیل برنج خیس کن: از پاتیل برنج خیس کن برای خیس کردن برنج به صورت راحت تر بدون استفاده از لگن استفاده می شود.
  • آب کش: برای آب کش کردن برنج و شستن و تمیز کردن دیگر مواد غذایی لازم است که از آب کش استفاده کنیم تا آب اضافی مواد شسته شده را بگیریم.
  • دیگ و قابلمه: برای دم کردن برنج و پختن و آماده کردن خورشت و سوپ حتما به دیگ یا قابلمه در سایز های مختلف نیاز خواهیم داشت.
  • کفگیر و ملاقه و … : کفگیر و ملاقه از اعضای جدا ناشدنی غذاها هستند و نیاز است برای آماده سازی مواد غذایی از آن ها استفاده کنیم.
  • سبخ کباب و گوچه : به هر حال هر رستورانی که کباب یا جوجه در لیست خود دارد باید سیخ کباب یا جوجه و گوجه را داشته باشد.
نکات ضروری راه اندازی کترینگ

اجاق گاز صنعتی

همچنین ببینید : انواع اجاق گاز

  • کباب پز : یکی دیگر از لوازم لازم آشپزخانه ها کباب پز است. رستوران ها، کترینگ ها و تهیه غذاهایی که کباب دارند، می توانند از این ابزار مهم استفاده کنند . انواع کباب، جوجه و … را آماده کنند.
  • هود: از هود برای تهویه هوا استفاده خواهیم کرد. محیط آشپزخانه کترینگ و تهیه غذا به دلیل گرم بودن و وجود شعبه و همچنین گاز نیازمند عوض شدن هواست.
  • سینک: برای شستن مواد غذایی و ظروف نیاز به سینک می باشد. یکی از نشانه های پاکیزگی هر مکانی وجود سینک است، آشپزخانه هم که یکی از ارکان آن بهداشت می باشد لازم است سینکی تمیز و بزرگ داشته باشد.
  • میز کار : تقریبا می توان کفت همه کسب و کار ها نیاز به میز دارند. زیرا کار هایی وجود دارند که بر روی میز باید انجام شوند. برای پاک کردن و خورد کردن گوشت، مرغ و انواع مواد غذایی نیاز مند به میز کار هستیم.
  • چرخ گوشت صنعتی: از چرخ گوشت هم که برای چرخ کردن گوشت و مرغ و … برای آماده سازی کباب، گوشت چرخ کرده قابل استفاده در عدس پلو و … استفاده می شود. پس یکی دیگر از لازمه ها چرخ گوشت صنعتی می باشد.

 

خرید چرخ گوشت صنعتی

همچنین ببینید : چرخ گوشت 12 الکتروکار مدل EC-13

  • کانتر گرم: از کانتر گرم برای نگهداری مواد غذایی مانند سوپ، برنج، کوبیده و جوجه آماده و … در حالت گرم استفاده می شود. کانتر ها در ابعاد 120، 150 و 190 تولید و عرضه می گردند.
  • یخچال: برای خنک نگهداشتن برخی مواد غذایی که لازم است در محیطی خنک و سرد باشند تا فاسد نشوند، باید از یخچال استفاده کرد. همچنین نوشابه، دوغ، دلستر و آب معدنی هم که که کنار غذا می نوشیم نیاز به یخچال دارند تا دلچسب مشتری باشند.
  • ظروف بن ماری: از ظروف بن ماری برای نگهداری گوشت، جوجه های مواد زده شده، سوپ و دیگر مواد غذایی در کانتر گرم و یا یخچال می توان استفاده کرد. ظروف بن ماری در اندازه های متفاوت تولید و عرضه می گردند.

خرید لوازم لازم برای راه اندازی کترینگ یا تهیه غذا

برای خرید لوازم می توانید به بازار مراجعه کنید یا از راه بهتری استفاده کنید که آن خرید از سایت آشپزآلات می باشد. سایت آشپزآلات بیشتر لوازم آشپزخانه های صنعتی را برای فروش در سایت قرار داده است و در صورت موجود بودن آن ها می توانید سفارش دهید. همه تلاش ما جلب رضایت شما عزیزان با قیمت مناسب، کیفیت خوب و ارسال سریع است. لطفا ما را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و آپارات دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *